هیدروکلوئیدها و پایدارکننده ها

پکتین

پکتین که از پوست مرکبات به دست می آید یکی از هیدروکلوئیدهای متنوع و با ارزش است. به دلیل قابلیت ایجاد ژل و تشکیل بافت عالی ، از آن در صنایع فراوری میوه و محصولات Confectionery و همچنین در صنایع لبنی به عنوان مثال در نوشیدنی های اسیدی شده و ماست های نوشیدنی بسیار استفاده می شود. از طرف دیگر ، در کاربردهای دارویی خاص نیز از آن به عنوان ماده غلیظ کننده استفاده می شود. خط تولید اختصاصی  ®Ceampectin که از میوه مرکبات استخراج می شود ، انتخاب طبیعی شما برای اطمینان از عملکرد مطلوب و قابلیت پروسس در صنایع مختلف است.

فیبر

®Ceamfibre یک ماده فیبر طبیعی است که از پوست مرکبات با خواص کاربردی فوق العاده بالا برای رنج وسیعی از محصولات  خالص سازی می شود.خواص تکنولوژیکی عالی آن به دلیل داشتن ظرفیت بالای اتصال آب و روغن و پایداری گرمایی است. ®Ceamfibre عملکرد پخت و پز را بهبود می بخشد ، از دست دادن آب در shelf life را کنترل می کند ، میزان چربی / گوشت / مواد جامد را کاهش می دهد ، شکل محصول را حفظ می کند و از تشکیل نامطلوب ژل و جداسازی چربی جلوگیری می کند. علاوه بر این ، باعث بهبود بافت شده و جایگزین سایر صمغ ها و مواد تشکیل دهنده موجود در فرمولاسیون مواد غذایی می شود. به همین ترتیب ، یک شبه امولسیون فراهم می کند که امکان جایگزینی تخم مرغ ها را فراهم می کند و کیفیت خمیرهای یخ زده frozen را بهبود می بخشد. به لطف عملکرد جالب آن ، با کاهش هزینه های فرمولاسیون و بهبود بازدهی ، می توانید محصولات مقرون به صرفه ای با ®Ceamfibre بدست آورید. این یک ماده غذایی کاملا طبیعی است. بنابراین هیچ شماره E-number لازم ندارد و لذا یک Clean Label درنظر گرفته می شود. علاوه بر این ، ®Ceamfibre از یک منبع غیر آلرژی زا و فاقد گلوتن بدست آمده است.

کاراگینان

کاراگینان یک هیدروکلوئید با ویژگی های منحصر به فرد استخراج شده از گونه های ویژه جلبک دریایی قرمز است. این ماده به دلیل توانایی در ایجاد ثبات در محصولات لبنی ​​، کنترل میزان آب در محصولات گوشتی ، پایدارکننده بافت بستنی یا دادن بافت مورد نظر به محصولات confectionery ، دسرهایی با پایه آبی و fruit preparation ، نقش اساسی در صنایع غذایی دارد. از طرف دیگر ، کاراگینان یک افزودنی معروف و شناخته شده در صنایع دارویی ، آرایشی و بهداشتی است ، جایی که می توان از آن به عنوان تغلیظ کننده یا عامل تشکیل دهنده فیلم استفاده کرد. در اصل سه نوع اصلی کاراگینان تجاری وجود دارد که شناسایی شده اند. اینها به عنوان KAPPA ، IOTA و LAMBDA شناخته می شوند که مولکولهای ایده آل هستند. بهره برداری از این سه نوع اساسی نیاز به درک فنی دقیق از منابع جلبک های دریایی ، فرآیند مورد استفاده برای استخراج و اصلاح و همچنین دانش گسترده ای از نیازهای کاربردی در محصولات مختلف غذایی دارد – مهارت هایی که بیش از 50 سال توسط CEAMSA ایجاد شده است. CEAMSA دائماً در حال تولید محصولات جدید کاراگینان و کشف کاربردهای جدید است تا به مشتریان خود راه حل های بهینه جهت ایجاد بافت موردنظر در محصولات شان را ارائه دهد.

آلژینات

آلژینات یک هیدروکلوئید طبیعی است که از جلبک دریایی قهوه ای بدست می آید. این ماده عمدتاً به عنوان ماده امولسیفایر ، بافت دهنده و غلظت دهنده استفاده می شود و همچنین بعنوان پایدارکننده حرارتی و freeze-thaw استفاده می شود. در صنایع غذایی ، همچنین برای تشکیل ژل و فیلم ، فرآیند گوشت و دسرهای لبنی فوری استفاده می شود. علاوه بر این، از آن در صنایع آرایشی و بهداشتی ، محصولات دارویی ، صنعت چاپ ، ساخت و ساز و مواد غذایی حیوانات خانگی استفاده می شود. پنج نوع اصلی از آلژینات های تجاری وجود دارد. اینها عبارتند از: سدیم ، کلسیم ، پتاسیم ، آمونیوم و پروپیلن گلیکول. دانش فنی دقیق در مورد خواص آلژینات و همچنین درک نیازهای کاربردی برای هر کاربرد خاص به منظور توسعه طیف وسیعی از محصولات آلژینات استاندارد با عملکرد بهینه مورد نیاز است. CEAMSA رنج منحصر به فردی از محصولات طبقه بندی شده آلژینات را بسته به سرعت تشکیل ژل ، بافت و ویسکوزیته به مشتریان خود ارائه می دهد.

لوکاست بین گام

لوکاست بین گام یک هیدروکلوئید طبیعی است که از دانه های درخت لوکاست استخراج می شود. از زنجیره ای طولانی از گالاکتومانان ها galactomannans با وزن مولکولی بالا تشکیل شده است ، که ویسکوزیته بالایی را برای محصولات غذایی فراهم می کند. این ماده نه تنها به عنوان ماده تغلیظ کننده در محصولات بی شماری مورد استفاده قرار می گیرد بلکه اثر هم افزایی با سایر هیدروکلوئیدها از جمله کاراگینان نیز انجام می دهد. ترکیب این دو هیدروکلوئید قابلیت تشکیل ژل آنها را افزایش می دهد. رنج محصول ®Ceamgum ویسکوزیته ، شفافیت و روشنایی بالایی را ارائه می دهند ، که از کیفیت های اساسی برای محصولاتی مانند دسرهای آبی می باشد.

آگار

آگار، دارای یک ساختار خطی با وزن مولکولی بالا به صورت طبیعی بوده و از جلبک های قرمز استخراج می شود.  در صنایع غذایی ، آگار به عنوان ژل کننده ، استحکام دهنده و تثبیت کننده بافت عمل می کند. آگار معمولاً در نوشیدنی ها، ژله ها و پودینگ ها، بستنی ها، آب نبات های جویدنی، کنسرو، فرآورده های گوشتی، مربای میوه و لبنیات استفاده می شود.

18 اردیبهشت 1399
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.